המלחמה של "הלילה" – מנחם זיגלבוים

    מנחם זיגלבוים Comments Off on המלחמה של "הלילה" – מנחם זיגלבוים
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתוך התכנית מגזין שישי בהגשתו של שימי סגל בכל יום שישי ברדיו קול חי.

    אחד הקשיים הגדולים בתהליך אימוני, הוא קוצר הרוח של המתאמנים. הם רוצים תוצאות כאן ועכשיו. לא משנה העובדה שהם פיתחו אורח חיים מסוים במשך עשרות שנים, וכעת, כשהם מבינים שהגיע הזמן לשינוי, הם רוצים לשנות הכול בתוך שבוע, ואם אפשר, ביום אחד. הו הלוואי…

    תהליך אימון הוא לא "הוקוס פוקוס" כמו שלא מעט אנשים חושבים. מדובר בעבודה הדורשת הרבה מאמץ נפשי, ריכוז וכוח רצון במטרה לשנות פרדיגמות מחשבה ישנות, לשנות דפוסי פעולה לא נכונים, ולבחור במקומם חדשים וראויים. מדובר בשינוי עמוק ומהותי.

    עיקר התהליך לא נעשה בפגישות האימון, אלא ביניהן. הפגישות של המאמן-מתאמן, מהוות רק סיכום לעבודה האימונית שנעשתה במהלך השבוע, בחינה של הדברים, הסקת מסקנות, שיפורי עמדה כשצריך, ויציאה מחדש לדרך עד לפעם הבאה.

    על פי רוב, אנשים שמגיעים לתהליך אימון, זה רק כשכלו כל הקיצין. הבית בוער בלהבות, המצב הכלכלי קרס והתנפץ לרסיסים, מקום העבודה סגר את שעריו, וכן הלאה. במצב כזה, כוחות הנפש שואפים לאפס, לצד רגשות שליליים שמקבלים תאוצה: אכזבה, תסכול ומרירות.

    רינה ישבה אצלי באימון ובכל פגישה שאלה מחדש: "נו, מתי כבר ארגיש בשינוי?". הבנתי ללבה, אבל הסברתי לה שאנחנו רק בתחילת הדרך, ושהיא עוד ארוכה. בהמשך יכולתי להראות לה מה כבר עשתה ומה הספיקה; איפה המקום ממנו היא יצאה ולשם לא תשוב עוד. הראיתי לה שממצב של חוסר אונים והשלמה עם חיים מרים (כשהיא בגיל 31 בלבד!), היא היום במצב של לחימה ומאבק על חייה וחיי משפחתה, וכבר מתחילה לראות תוצאות.

    עדיין מצטלצלות באוזניי הסיסמה "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה" ששמעתי מתנגנת בעקשנות שעות ארוכות באחת ההפגנות שהשתתפתי בהן בעבר. הפתרונות לא מגיעים ב"זבנג וגמרנו". התקופה של האימון בה מתחוללים שינויים, לעתים מפליגים, היא תקופה הדורשת סבלנות רבה, אורך רוח, עקשנות וכוח רצון, לצד יכולת לנשום עמוק במצבי נפילה זמניים. התקופה הזאת מסתמלת כלילה ארוך ואפל, אבל צריך לזכור שבסוף הלילה, מגיעה הזריחה.

    זו הייתה מלחמתו של יעקב עם המלאך שייצג את כוחות הרע והשלילה: "ויאבק איש עמו עד עלות השחר". כשמתחילים לראות את האור בדמות של שינוי החיים לטובה, חיים טובים ואיכותיים יותר – הכוחות השליליים מסתלקים ונעלמים מעצמם.

     

    מנחם זיגלבוים הוא מאמן אישי, סופר ומרצה

    לשאלות, הערות בונות והארות: [email protected]



    0 תגובות